AIXAM-MEGA startet med å delta i motorsport på begynnelsen av nittitallet drevet av lidenskap og entusiasme for høy-ytelses kjøretøyer. MEGA teamet designer, utvikler og produserer racerbiler og tester de i forskjellige konkurranser. De deltar i Andros Trophy fra 1992 til 1999. Et spennede eventyr for AIXAM-MEGA med forskjellige seire for førere og produsenter. I begynnelsen av 2000 tallet sluttet eventyret for AIXAM-MEGA på bakgrunn av nye utfordringer. Kjærligheten til motorsport er forankret i selskapet, dermed tok AIXAM-MEGA igjen del i motorsport i 2010. Med Soheil Ayari bak rattet deltok de i Andros electric Trophy.
MEGA utvikler den slående Mega Track, en terrenggående GT coupé, et unikt og kraftigkjøretøy med en kraftig V12 motor.
De største mestere etterfølger hverandre bak rattet i MEGA GLACE med ekstarordinær suksess. I 1996 kommer den første seiren i Trophée Andros med François Chauche bak rattet. Philippe Gache og MEGA Glace vinner to mesterskap til i 1996 og 1998.
MEGAkjøper opp MONTE-CARLO Automobile company og utvikler et nytt eksepsjonellt Grand Tourismo kjøretøy.
MEGA bytter ut is med sand og deltar i Dakar Rally med MEGA DESERT. Takket være Stéphane Peterhansel som fører bilen i det første året, ender MEGA som nr to ved målgang ved foten av pyramidene i Cairo.
Mega returnerer til konkurransen Electric Trophée Andros. I vårt første sesong ender Soheil Ayary på pallen på en andreplass etter racet i St-Dié des Vosges.
I dag fortsetter Aixam å uttrykke sin lidenskap for konkurranse og baner vei for den yngre generasjonen. Aixam sponser unge lovende utøvere som har lidenskap for motorsykkel, surfing, og karting. Aixam sponser 15 år gammel Kyrian Hartmann, i CIV-mesterskapet